اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

بلوار شاهنامه مشهد صاحب یک چپ‌گرد غیرهم‌سطح خواهد شد

  • کد خبر: ۱۹۵۳۰۷
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
بلوار شاهنامه مشهد صاحب یک چپ‌گرد غیرهم‌سطح خواهد شد
شهردار منطقه ۱۲ از احتمال ساخت چپ‌گرد غیرهم‌سطح در خروجی بولوار شاهنامه در سال آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز چندین سال است که شهرداری مشهد با انجام فعالیت‌های گوناگون درصدد است ترافیک بزرگراه پیامبراعظم (ص) را مدیریت کند. دراین‌راستا، تاکنون چندین و چند تقاطع و دوربرگردان غیرهم‌سطح در این مسیر ساخته شده است تا با ایجاد دسترسی‌های متنوع در شبکه معابر این بزرگراه، بتوان به کاهش ترافیک در مسیر ورودی کلان‌شهر مشهد از سمت چناران و قوچان کمک کرد. یکی از بخش‌هایی که به‌تازگی ساخت تقاطع در آن مطرح شده، مربوط به سه‌راه فردوسی است.

این بخش از بزرگراه پیامبراعظم (ص) که مسیر خروجی بولوار شاهنامه نیز به آن متصل می‌شود، باتوجه‌به حجم زیاد خروجی خودرو‌ها به‌ویژه در روز‌های پایانی هفته سبب ایجاد ترافیک در مسیر بزرگراهی مشهد و کاهش ایمنی تردد شده است. ازاین‌رو، طرح ابتدایی ساخت تقاطع غیرهم‌سطح در این محدوده به شورای همتای استان فرستاده شد و به‌تازگی، این طرح اولیه مصوبه شورا را گرفته است و پس انجام بخش بعدی کار که چگونگی ساخت تقاطع در آن مشخص می‌شود، عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیرهم‌سطح با محوریت ساخت چپ‌گرد خروجی بولوار شاهنامه به بزرگراه پیامبراعظم (ص) آغاز خواهد شد.

دراین‌زمینه، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگو با شهرآرا با اشاره به اهمیت ساخت تقاطع غیرهم‌سطح در محدوده بولوار شاهنامه به‌دلیل اتصال این بولوار به بزرگراه پیامبراعظم (ص) گفت: طرح نخستین ساخت این تقاطع آماده و فاز صفر این طرح برای تصویب به شورای همتای استان فرستاده شد که خوشبختانه و ساخت چپ‌گرد از بولوار شاهنامه به بزرگراه پیامبراعظم (ص) به تصویب و تأیید این شورا رسیده است.

مهدی خداشناس با اشاره به انجام مرحله دوم طراحی این تقاطع گفت: فاز دوم طراحی این تقاطع مربوط به شیوه کار است. در این فاز مشخص می‌شود که این تقاطع به‌صورت زیرگذر است یا روگذر. البته اولویت ما ساخت چپ‌گردی روگذر با حفظ حریم منظری شاهنامه است.

وی ادامه داد: پس از اینکه در این مرحله از کار، عملیات طراحی به پایان رسید، طرح آماده خواهد شد و در صورت آماده‌شدن، برای سال آینده اعتبار ساخت آن در نظر گرفته می‌شود.

ساخت تقاطع‌های دیگر در صورت اجازه کار در بزرگراه پیامبراعظم (ص)

در محدوده بزرگراه پیامبراعظم (ص) چند دوربرگردان هم‌سطح دیگر مانند دوربرگردان‌های محدوده منزل‌آباد و بولوار سجادیه نیز وجود دارد. شهردار منطقه ۱۲ درباره ساخت تقاطع‌های دیگر در بزرگراه پیامبراعظم (ص) با هدف حذف دوربرگردان‌های هم‌سطح گفت: با هماهنگی معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، دوربرگردان‌های هم‌سطح این بزرگراه درحال شناسایی است. البته مسیر بزرگراه پیامبراعظم (ص) تا کال زرکش در اختیار شهرداری است و پس از آن، مسیر در اختیار اداره‌کل راهداری است.

ازاین‌رو، درحال رایزنی و بررسی هستیم که این مسیر تا ورودی شاهنامه در اختیار شهرداری قرار گیرد. این موضوع از سوی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درحال پیگیری است و به‌محض تعیین‌تکلیف این محدوده، شهرداری مشهد برای ساخت تقاطع و دوربرگردان‌های غیرهم‌سطح نیز طرح‌هایی ارائه خواهد کرد. خداشناس تأکید کرد: البته محدوده ورودی بولوار شاهنامه در اختیار شهرداری است که این موضوع سبب ارائه طرح اولیه ساخت تقاطع غیرهم‌سطح در این محدوده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->